divendres, 31 de maig del 2013

El gran dia


La setmana que ve serà el gran dia. Dijous, els alumnes de l'assignatura de Biodiversitat Humana del grau de Biologia de la UB presentaran els pòsters que han fet com a part del treball de curs.

Tot va començar quan la Cira em va recomenar un llibre, "Los vagabundos de la cosecha". El meu marit es va quedar amb la copla i me'l va regalar. El vaig llegir i en vaig quedar tan entusiasmada que el vaig fer llegir a tot de companys de Departament. Una companya amb la que compartim assignatura, l'Esther, va tenir una gran idea: i si basem el treball d'aquest curs en el llibre? I si a més els fem utilitzar imatges de la Dorothea Lange per il·lustrar el seu treball? Fantàstic!

Els alumnes primer ens miraven com si fóssim bitxos raros, però després hi van entrar de plè. A més, vem contactar amb el National Steinbeck Center de Salinas, Califòrnia, i ens van oferir participar en el Festival anual que cel·lebren en homenatge a l'escriptor com a International Fringe Fest Site, vaja que som un dels llocs d'arreu del món on es cel·lebren activitats relacionades amb Steinbeck paral·lelament al festival. I això els ha animat encara més!

Els alumnes han treballat per grups i cada grup ha preparat un pòster sobre un dels capítols. Dilluns els penjarem al Hall de la Facultat i dijous en faran l'exposició, els explicaran i respondran les preguntes que els hi facin. Només puc dir que avui quan els he anat a recollir a l'impremta m'he quedat parada de lo ben fets que estan, de com han treballat i de com han resolt els diferents temes. No era fàcil adaptar els relats d'Steinbeck a la temàtica de l'assignatura i ho han ben aconseguit. N'estic molt orgullosa!

Per mi ensenyar és això. No és només transmetre coneixements (i més avui en dia, que els tenen a la seva disposició en un sol click). És ensenyar-los a relacionar, a connectar, a aprendre d'allà on sembla que no en puguin treure res. A culturitzar, encara que soni pedant. Només que els meus alumnes es quedin amb la idea de que llegir assajos i novel·les, veure pel·lícules, escoltar música és tan important com estar al dia de les darreres publicacions científiques, que vegin que la cultura no només omple personalment sino que completa els coneixements i permet tenir una visió global. I a pensar, que com diu la mestra de la meva filla de llegir i d'escriure n'aprèn tothom, però són pocs els que pensen.

Aquest és el pòster que hem fet les professores per il·lustrar l'exposició
Cira, ja veus on ens ha dut la teva recomanació! Mil gràcies!

2 comentaris:

  1. Oh! Quina emoció! M'entacaria veure també els seus pòsters...potser podríeu fer una expo on-line...;)

    Sobre com poden ajudar les novel·les, pel·lícules, etc, a la recerca...doncs en història encara és més clar. De fet, crec que els bons investigadors (també en ciència) són els que saben reflexionar sobre tot el que les persones produïm i aconsegueixen incloure-ho en la seva línia de recerca.

    Enhorabona!

    ResponElimina
  2. Un projecte molt interessant!
    Felicitats per haver-vos engrescat a dur-lo a terme!

    ResponElimina